تقابل رویا و واقعیت نوجوانان نسل لبه

در ششمین نشست تخصصی با عنوان ” نسل لبه: دیجیتالهای مادرزاد”، با اجرای خلاق و جذاب گروه فناپ پلاس و تبیین تفاوت دیدگاهها، علایق و سبک زندگی نوجوانان نسل لبه یا مادرزادهای دیجیتال برگزار گردید.
در خلال جریان پنل به تکرار بر وجود شکاف میان نسلهای قبل و نسل لبه با اجرای ویدئوهای متعدد واقعیت مجازی (Virtual Reality) با اجرای نوجوانان یا جوانان دیجیتال مادرزاد، تاکید شده و وجود متاورس در این نسل گوشزد گردید .
در حقیقت با اجرای ویدئوی متاورس، به زندگی نوجوانان در تقابل بین رویا و واقعیت و دائما از واقعیت زندگی به عالم رویا و فضای مجازی رفتن و بالعکس، زندگی بینابینی، وجود حس آزادی و نهایتا کسب شناخت و تجربه به دور از هرگونه قید و محدودیتی با کمک فناوری هوش مصنوعی اشاره گردید.
در بخش دیگری از این نشست به تفاوت آموزش و یادگیریهای رسمی سنتی بر اساس نظریه یادگیری پیاژه مبنی بر حرکت از نقص به سوی کمال از دوران کودکی تا بزرگسالی اذعان شد. همچنین هدف مجموعه فناپ پلاس از روی آوردن به مقوله آموزش نسل Z، ترکیب یادگیری تطبیقی و جمعی برای ارائه روش یادگیری بهینه، شخصیسازی شده، عمیق و دقیق به جوانان با استفاده از امکانات فناوریهای جدید دیجیتال اعلام گردید. این امر به دلیل ورود زودهنگام نوجوانان نسل لبه به فضای اقتصادی و اجتماعی در فضای دیجیتال و شبکههای مجازی و تجهیز آنها به موتور دانش اجتناب ناپذیر است.
در پایان به عنوان راهکارهایی برای کاهش شکاف میان نسلهای قبل و نسل Z به شنیدن نظرات، تعامل و همچنین عدم انکار وجود اختلاف برای حرکت سریع به سوی کاهش تفاوتها با استفاده از ابزارهای دیجیتال ارائه شد و عنوان شد که برقراری ارتباط با نسل لبه تبدیل به اجبار برای انجام اقدامات ضروری و تلاش برای عدم هدررفت زمان در این خصوص است.